2014. március 24., hétfő

Túrótorta sütés nélkül

Mivel este én uralom a távirányítót, megint a Paprika Tv-re nyomtam . Már meg nem mondom melyik híres szakácsnő szerepelt benne( a téma az volt,hogy mit főznek otthon mikor nem az étteremben ”shefeskednek ”) Már magán a főfogáson is megakadt a szemem, de a süti, nem volt ellenemre .
Pontos adagokat nem is említett,csak rakta egymás után a hozzávalókat és meg néztem dülledt szemekkel.



No de! Igyekszem valami támpontot adni.

Tészta:
18-20 dkg győri  keksz lehet sima, kókuszos, akár kakaós…..de natúr háztartási keksz,  zabkeksz…amit szeretünk vagy van otthon
6-8dkg olvasztott vaj v. margarin

A kekszet morzsásra összetörtem, nem kell nagyon precízen, ha maradnak benne nagyobb darabkák az sem jelent később gondot. A megolvasztott( ne legyen forró), vajat v. margarint hozzákevertem.
Majd 24 v 26 cm átmérőjű tortaformába öntöttem és az ujjbegyeimmel egyenletesen elnyomkodtam
Betettem a hűtőbe, hogy vissza tudjon dermedni a vaj(15-20 perc) de ha kevesebb idegi van bent az sem baj.
Eközben elkészítjük a krémet


Krém:

50 dkg ricotta vagy túró
8-10 dkg porcukor ,de ez is ízlés szerint variálható
25dkg mascarpone v. natúr krémsajt(ízesítetlen,sótlan)
1 citrom reszel héja
1 citromos görög joghurt

20-25dkg málna vagy szeder,áfonya ki mint szeret

A mascarponet kikevertem porcukorral, beleforgattam a túrót és az összes többi hozzávalót.
A görög joghurtot én találtam ki hozzá, mert szerettem volna egy kis fanyarságot adni neki……és mikor megláttam a boltba,hogy van már citromos görög……úgy voltam vele, élvezkedem még egy kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése